Crearea si optimizarea unui magazin online
Toata populatia globului foloseste in prezent internetul. Un magazin online sau un website de prezentare are deja mai mult succes decât unul fizic, iar optimizarea acestuia este vitală pentru a face față concurentei si traficului.
Oamenii de pretutindeni sunt interconectati prin intermediul device-urilor conectate la aceasta imensa retea. Informatia ajunge dintr-o parte in cealalta a globului intr-o fractiune de secunda.
A devenit deja obisnuinta sa ne petrecem o mare parte din timp de internet, verificand email, muncind, invatand, urmarind emisiuni favorite sau ascultand muzica. Atunci cand vine vorba de o achizitie importanta precum mobila sau electronice, intram online si verificam pe site-uri caracteristici, dimensiuni sau recenzii ale altor persoane care au achizitionat si folosit acele produse fizice.
Denumirea domeniului web usi achiziția lui
Toate aceste magazine exista in mediul online prin intermediul platformelor de creare de site-uri de prezentare sau magazine online, ofertanților de nume de domenii web de gazduire a acestora.
Dacă aveti un magazin fizic de desfacere si aveti deja o denumire, acest nume trebuie sa fie usor de memorat. Daca vorbim de o nisa de produse, acest nume ar trebui sa conduca potentialii clienti la faptul ca aici gasesc exacte ceea ce au nevoie.
Având în vedere că in online se pune accent pe viteza si satisfacție instantanee, utilizatorul tinde să se grabeasca facănd multe click-uri pe diverse alte optiuni atunci cand nu este hotara pe deplin. Acest lucru il faceti si dvs. atunci cand navigati in interes propriu.
Oamenii online nu se mai complica sa acceseze diverse alte site-uri cand stiu ca exista unul ce le ofera tot ce au ei nevoie. A crea un magazin online înseamnă a crea o prezență online puternica, iar pentru a fi cel mai eficient, utilizatorul trebuie să știe de ce este capabila acea prezenta online.
Unele magazine exista doar online, alte doar offline. Putini mai sunt insa aceia ce viziteaza numai magazinele fizice pentru achizitie directa si nu intra si online, macar de curiozitate, sau sa vada programul de lucru. Un magazin online va prezenta cu lux de amanunte fiecare produs, dar mai mult decat atat, vor exista un numar mult mai mare de produse din aceeasi categorie.
Făcând o comparație între comerțul clasic stradal și mediul online aflăm următoarele:
Daca dorim sa achizitionam un pat de 2 persoane. Datorita dimensiunilor acestora, in magazinul fizic vom vasi expuse decât 2 paturi. In mod normal eram nevoiti sa optam pentru unul din acele doua existente in magazin.
Acelasi magazin, in online are o oferta de 30 de modele de paturi de 2 persoane, cu saltele sau fara saltele, diverse culori ale lemnului, cu cadre de metal, pliabile, cu livrare sau ridicare din magazinul fizic si multe alte optiuni ce le putem alege.
Interesul de a popula un magazin online este foarte mare datorita costurilor mult mai mici de a gazdui un numar impresionant de produse, de a face legaturi cu alti furnizori (marketplace). Posibilitatile internetului sunt nelimitate precum si creativitatea realizarii unui magazin online.
Toti proprietarii de afaceri, pe de o parte marii comercianti, cat si prestatorii de servicii, ar trebui să înceapă să se gândească la o prezență online pentru a ține pasul cu schimbarea perceptiei asupra metodelor de comert din prezent.
Pentru a crea un magazin online, trebuie să țineți cont de câțiva pași
De asemenea veti putea lua in calcul inca de la inceput faptul ca puteti vinde atat local, in tara in care va aflati cat si global in intreaga lume, daca va doriti acest lucru.
Selectarea produselor
După ce ați ales un nume simplu si atractiv, trebuie să populati magazinul online cu produsele voastre. Există multe opțiuni fiin-ca puteți vinde produse proprii (fabricate de societatea dvs.) sau ale altor furnizori.
Puteți expedia in regim de curierat propriu sau puteti avea contacte de expeditie cu diverse companii de curierat rapid. Produsele de interes general vor fi cele mai rapid achizitionate. Asadar o expunere in prim plan acestora poate fi o strategie eficienta.
Designul si coloristica
Felul cum arata magazinul online, sau culoarea predominanta din site creaza un impact vizual puternic. Cand accesati un magazin online, virtual, este o experiență pur vizuală. Panourile LCD, monitoarele de computer sau display-urile telefoanelor mobile, afișează informații în mod diferit, asadar trebuie sa alegeti o paleta de culori, astfel incat sa nu prezinte diferente mairi de la un monitor la altul.
Optimizarea magazinului online
Optimizarea unui magazin online poate avea mai multe intelesuri. Cand ne referim la optimizare ca termen tehnic, un creator al structurii se va gandii la diminuarea liniilor de cod, pentru a fluidiza incarcarea rapida a paginii de produs sau tranzitiei catre un altul.
Un manager ar privi optimizarea ca fiind modul de asamblare a produselor, astfel incat acestea sa fie legate intre ele conform unor criterii de marketing. In magazinul fizic, raftul de la nivelul ochilor atrage cea mai mare vanzare. Astfel vizibilitatea produselor de interes vor fi speta optimizarii aspectului magazinului online.
Serviciul de găzduire online
Acesta este un pas foarte important din procesul de creare a unui magazin online. Ca o paralela intre viata reala si cea virtuala, serviciul de gazduire reprezinta locatia si incinta magazinului. Acest lucru vă poate ajuta sau incurca pe parcursul popularii cu produse a site-ului.
Trebuie să alegeți o companie de găzduire care ofera un server rapid, un spatiu generos pentru a urca toate informatiile produselor, precum descrieri si imagini. Majoritatea soluțiilor de gaduire a unui magazin online de comerț electronic ofera pachete de găzduire pentru fiecare tip de afacere.
Obtineti recomandari bune navigand pe internet in cautarea acestui aspect. Odata lansat, nu este deloc recomandat sa fie in permanenta mutat de la un hosting la altul. Ganditi-va in permanenta cum ar fi asta in viata reala.
Sa muti magazinul pe parcursul anului in 5 zone diferite ale orasului. Va trebui sa renovezi tinand magazinul inchis o perioada, de fiecare data. Furnizorii de servicii IT, de achizitie de domenii online si de găzduire sunt considerati ca fiind partenerii dvs. atunci când creați un magazin online.
Promovarea magazinului online
Odată pus in functiune, magazinul online trebuie populat cu produse. Aceasta este momentul in care majoritatea magazinelor incep sa esueze.
O persoana cumpara un inventar de produse si pune magazinul in functiune. Pana aici totul este relativ simplu. Ce se intampla apoi este faptul ca multi proprietari de website-uri sau magazine online nou infiintate sau lansate in mediul online se asteapta ca oamenii sa le gaseasca magazinul deja in prima pagina a motoarelor de cautare iar produsele sa inceapa sa zboare de pe rafturile depozitelor catre clienti prin intermediul magazinului lor online nou infiintat.
Poate ca este usor sa platiti pentru crearea rapida a unui magazin online, insa, dar pentru a avea succes este necesara aceeasi implicare ca si atunci cand v-ati apucat prima oara de afaceri.
Prezenta online a numelui ales de dvs. trebuie facuta cunoscuta. Denumirea internationala este “brand awareness” ce inseamna a face cunoscuta prezenta acelui brand in piata. Este simplu de priceput faptul ca dacă oamenii nu cunosc denumirea magazinului online, nu il pot accesa, astfel nu pot cumpăra, desii ar fi fost foarte incantati de produse sau de oferta de pret a acestora.
O metodă de promovare aplicată în prezent de marile magazine online este reclama agresivă.
Obișnuirea clientelei cu numele magazinului online sau brandul comerciantului se face in tot mediul online. Motoarele de cautare afiseaza reclamele cu plata pe “Pay Per Click”. Retelele de socializare afiseaza reclame bazate pe numarul de afisari unui public potential pe zone geografice.
Desi nu este o modalitate ieftina de afisare in piață, ele ajută cel mai mult atunci cand va lansati propriul magazin online. Puteți sa cautati desigur si alte metode locale de promovare prin bannere publicitare stradale sau impartirea de pliante.
Un alt mod de a face cunoscut un brand sau magazin este imprimarea de tricouri sau diferite obiecte vestimentare precum sepci, geci, pantaloni, genti cu logo-ul dvs. și domeniul web al site-ului, pe care le oferiti prietenilor, familiei sau clientilor magazinului fizic, pre a le purta.
De asemenea, puteti participa ca sponzori principali sau secundari la evenimentele locale. Orice puteți face pentru a obține vizibilitate asupra magazinului online, un trafic ridicat si astfel un potential ridicat de comenzi.
Contactul direct cu clientul sau prin recomandare online, respectiv recenzii pozitive va vor intarii credibilitatea si vor aduce alti noi clienti.
Mentenanta magazinului online
La nivel tehnic, un website masiv necesita o intretinere permanenta. Ca si o constructie, aceasta trebuie verificata tehnic in mod periodic. Platforma online trebuie actualizata si imbunatatita permanent, pentru a sustine traficul generat de publicitatea creata.
Desii parțile dificile au trecut, trebuie să va păstrati clienții actuali si cei viitori fericiti, iar pentru a face acest lucru, trebuie să ramaneți activ ca magazin online reduntant.
Apelați la serviciile noastre de mentenanta website
Actualizările permanente ale platformei din spatele magazinului online
Trebuie sa actualizati in permanenta descrierile, sa adaugati produse, sa verificati stocurile si preturile si astfel sa faceti clientii sa simta ca va pasa de acest magazin online.
O modalitate usoara de a realiza acest lucru este atasarea la website a unui blog. La cateva zile, este necesar sa postati un articol fie cu noutati despre produsele recent adaugate, informatii generale sau planurile dvs. viitoare.
Acest lucru vă va sprijinii in formarea unei comunitati de persoane interesate in jurul magazinului dvs. și poate intr-o perioada relativ scurta veți avea chiar fani ai brandului sau al conceptului dvs. inedit de business online.
Trebuie să va faceti magazinul online extrem de primitor și confortabil pentru a-i face pe oameni să se reîntoarcă. Gândiți-vă la promoții oferite clienților, care genereaza redirectionari “shareing” ale postarilor datorita pretului bun sau utilitatilor oferite de acel produs postat.
Trebuie sa gasiti acele metode de a îmbunătăți permanent functionalitatea si relevanta magazinului online, cu un aspect modern sau o varietate largă de produse si niciodata sa nu lăsați magazinul să stagneze.
Un magazin online reduntant in piata, este o activitate cu normă întreagă, datorita necesitatii permanente de a-l mentine atat in funcțiune cat si in asigurarea si mentinerea succesului sau online.
Este chiar necesară crearea si optimizarea unui magazin online?
Compania dvs. poate vinde online? O face in prezent?
Dacă nu, va trebui să luați neaparat in considerare acest aspect.
Vanzarile cu amanuntul online pe internet, denumite si comert electronic au crescut drastic in ultimii ani. Odata cu apariția solutiilor de creare a unui magazin online in spatiul virtual, vanzarea online este mai usoara si mai accesibila ca niciodata.
Prezenta online vă va extinde către zona de confort a multor clienți
Intr-un magazin fizic sunteți limitat la clienții care se incumeta sa vina la magazinul fizic. Un magazin online are acoperire la nivel local sau mondial, permițându-vă să ajungeți si la clienții cărora nu le-ați fi putut vinde nimic în mod normal.
Acest lucru este deosebit de important în zonele rurale. Distanta pe care acestia nu au de fiecare data cu ce sa o parcurga se poate rezolva prin introducerea serviciului de curierat. Sunt persoane varstnice care nu se pot deplasa pe distante mari, insa si acestia au nevoie de produsele si serviciile dvs.
Un magazin online sau un website de prezentare a serviciilor oferite pot completa potentialul societatii dvs. Cand magazinul fizic nu are clienti, intra comenzi online, asadar fluxul este asigurat din doua mari directii.
Un magazin online poate promova vânzările directe din magazin, dar si invers. Unidirecțional, un magazin online poate oferi informații valoroase despre produsele ce se gasesc fizic in magazin si pot servi ca si rezervare de produse in vederea achiziției fizice din showroom. Acest lucru poate duce la si la creșterea vânzărilor din magazin. Acest lucru este valabil mai ales pentru articolele ce necesita proba sau montaj.
Magazinele online sunt ușor de utilizat. In prezent exista multe soluții pentru crearea si optimizarea unui magazin online. Platforme ca Prestashop, Joomla, Open Cart, WooCommerce de pe piata actuala nu mai necesită cunoștințe avansate pentru a le popula cu produse, descrieri si imagini.
Acest lucru vă permite să vindeți online fără cunoștințe avansate despre computere sau cod HTML de structura. Magazinul online de astazi poate aduce un plus venit afacerii dvs. Investitia reală în crearea si optimizarea unui magazin online este timpul necesar pentru promovarea acestuia.
Ai nevoie de
Domeniu web, Creare Website, Hosting, Găzduire eMail, Blog, Servicii SEO