DORADO SYSTEMS® | Laptopul a iesit din garantie

Ce trebuie să fac după ce PC-ul sau laptopul a iesit din garantie ?

Bună întrebare.

În exprimare liberă “laptopul a ieșit din garanție” în termen tehnic se numește “post garanție“.

Imediat după ce a expirat perioada de garanție de 2 ani, respectiv 3 ani, se recomandă ca orice echipament IT, să fie trimis într-un service specializat pentru o revizie generală post garanție. În funcție de dispozitiv, la DORADO SYSTEMS®, această revizie generală are un cost de:

Preț revizie post garanție pentru laptopuri și calculatoare de tip desktop PC:

◦ 200 lei pentru laptopurile standard cu destinația office

◦ 250 lei pentru laptopurile de Gaming și Apple Macbook.

◦ 300 lei pentru unitățile centrale de tip desktop PC sau AIO sau iMac cu destinația Workstation office sau multimedia, Servere și stații grafice profesionale

◦ 250 lei pentru unitățile centrale desktop de tip Gaming PC

Revizia generală post garanție, în cazul laptopurilor constă în:

Verificarea și ajustarea balamalelor. Refacerea prinderilor acestora pe carcasă (carcasă superioară sau palmrest, carcasa inferioară sau bottom case), fie deja desprinse sau ce urmează a ceda.

Demontarea completă a laptopului, curățarea căilor de evacuare aer, (cooler sau coolere-radiator) ce răcesc procesorul principal și procesorul grafic.

Reaplicarea unui compus termic (pastă termică sau termoconductoare) de calitate și enduranță superioară. Pasta termică aplicată inițial de producător, după expirarea perioadei de garanție deja începe să își piardă calitățile de transfer termic.

Revizia generală post garanție, în cazul calculatoarelor sau computerelor de tip Desktop PC constă în:

Verificarea bunei circulații a aerului din incinta carcasei – air flow.

Verificarea, curățarea și ungerea coolerelor sau ventilatoarelor din componența carcasei, plăcii grafice și procesorului principal.

Reaplicarea pastei termoconductoare la procesorul principal si cel grafic in ambele sale cazuri, atât integrat în CPU sau aflat in componența unei plăci video dedicate.

Realizarea sau reevaluarea aranjamentului corect al cablurilor de alimentare și date dinspre placa de baza către celelalte componente precum perifericele de stocare.

Verificarea sau refacerea legăturilor cu perifericele externe (front panel cu conectori audio, USB, sau de tip cititor carduri SD – card reader), curățarea sursei AC.

Cable management inteligent pentru a permite tehnologiei RGB Lightning să iși producă efectele vizuale în mod plăcut.

Aranjarea structurată a cablurilor din interiorul carcasei PC are rolul de a permite fluxului de aer sa pătrundă fără ostacole în carcasă. Odată ajuns in carcasă ventilatoarele orientate corect vor conduce aerul în mod eficient fapt ce va ajuta la răcirea componentelor din interior. Datorită faptului că se crează un flux, aceasta înseamnă că aerul va intra, va răcii și va părăsi rapid carcasa.

Tot după garanție, tuturor posesorilor de laptopuri sau Unități centrale PC achiziționate cu Hard Disk Drive, HDD, li se recomandă înlocuirea acestora cu Solid State Drive, SSD, pentru a le crește radical performanța.

Recomandarea de înlocuire a HDD după ce computerul sau laptopul a iesit din garantie, mai are un aspect deosebit de important. Hard Disk-ul este mediul de stocare a datelor (poze, documente, softuri necesare efectuării activităților educaționale sau profesionale) și are implicit o perioadă de garanție. După ce a ieșit din garanție, datele nu mai sunt în siguranță, acestea se pot pierde odată cu defectarea mediului de stocare.

Datorită orelor de funcționare reduse, în condiții de siguranță a datelor, valabilă în cazul tuturor mediilor de stocare moderne, se recomandă efectuarea permanentă a copiilor de rezervă a datelor importante. Backup-ul ideal este cel executat pe minimum 3 medii de stocare diferite, din care măcar unul nealimentat, respectiv necuplat la PC sau Laptop.

laptopul a iesit din garantie

Atât timp cât suntem acoperiți de o garanție, orice acțiune care implică lovituri directe, contact cu lichide sau alte greșeli umane, din nefericire o vor invalida.

După ce a ieșit din garanție însă, orice aparat electronic poate fi desfăcut pentru verificări, paft care de altfel se și recomandă.

Care este timpul de execuție a unei lucrări de revizie generală post garantie pentru un Laptop sau Desktop PC?

Durata de execuție a lucrării de revizie generală PC Laptop este cuprinsă in 3 si 5 ore, în funcție de complexitatea lucrării.

Un echipament IT funcțional, adus cu scopul efectuării unei revizii generale, va primi ca termen de execuție, un interval cuprins între 12 și 24 de ore, în funcție de starea acestuia.

În cazurile de maximă necesitate, revizia se poate executa imediat ce echipamentul este adus în service.

Tariful de urgentare a lucrării (începere imediată) este de 100 lei, sumă ce se va adăuga la totalul reviziei, specificat în prima parte a articolului sau în pagina dedicată tarifelor.

Care sunt momentele critice în care un laptop trebuie adus în service pentru verificări postgaranție?

Există anumite momente ce trebuiesc urmărite în decursul utilizării unui laptop iesit din garantie, pentru ca acestea să nu devină situații agravante post garanție:

Atunci când deschiderea și închiderea capacului de display este simțitor mai greoaie ca de obicei.

Acest lucru este semnalul primordial blocării totale sau gripării balamalelor. Efectele blocării totale a ambelor balamale sau individual stânga sau dreapta conduc la:

  • Ruperea sau crăparea elementelor de carcasă;
  • Desprinderea balamalelor de pe capacul de display;
  • Desprinderea ramei de display;
  • Ruperea sau crăparea carcasei superioare sau inferioare;
  • Defectarea cablului video dintre placa de bază și display;
  • Ruperea antenelor wi-fi;
  • Crăparea sau fisurarea display-ului.

Atunci când căldura excesivă resimțită la fanta de evacuare aer și/sau zgomotul provocat de turațiile mai mari ale ventilatorului

Acumularea de praf, păr și scame, captate din mediul înconjurător și depozitate la fanta de admisie și la cea de evacuare aer, cauzează încălzirea în exces a componentelor din interiorul carcasei. Acest fapt va conduce la disconfort în utilizare sau la următoarele defecțiuni majore:

  • Încetinirea performanțelor laptopului prin diminuarea frecvenței de lucru a procesoarelor.
  • Alterarea accelerată a pastei termoconductoare la scurt timp după ce laptopul a iesit din garantie.
  • Repornirea aleatorie sau bruscă a computerului, fapt de cauzează coruperea fișierelor sau pierderea datelor lucrate în acel moment, conducând până la defectarea definitivă a mediului de stocare. Cele mai predispuse sunt hard diskurile clasice, datorită parților mecanice aflate în mișcare.
  • Deformarea plăcii de bază și implicit apariția fenomenului de dezlipire sau întrerupere a comunicării cu cipurile de memorie integrată.
  • Scurt circuit în alimentarea procesorului, denumită și scurt în PCH.
  • Dezlipirea cipului grafic dedicat.

Clienții care au apelat la serviciul IT de revizie generală laptop sau desktop PC sunt multumiți de faptul că s-au rezolvat rapid și fără un efort financiar important, mai multe probleme, care ar fi condus in final la achiziția unui alt laptop sau altei unități Desktop PC în viitorul apropiat.

Cum pot fi evitate toate aceste situații, chiar si după ce laptopul a iesit din garantie, în mod rapid și fără un efort financiar neprevăzut?

După ce laptopul a iesit din garantie, toate aceste situații nefericite pot fi evitate prin efectuarea unei revizii generale, o data la 2 sau cel mult 3 ani, desigur, in funcție de frecvența, modul și destinația de utilizare a echipamentului IT.

Laptopul tău a iesit din garantie ?

Părerile clienților post garație le puteți citi în secțiunea Google Review . Alăturați-vă acestor oameni care au apreciat indicațiile și calitatea lucrărilor efectuate asupra echipamentelor lor IT, atât personale cît și de business cu care au ajuns în service.

DORADO SYSTEMS®

Service Laptop & PC

5.119 Vizualizari