Câte drumuri faci până repari un laptop?
Feedback-ul clienților “pățiți” este extraordinar. Uneori captivant și de fiecare dată la fel de motivant. Le ascultăm de multe ori cu interes poveștile legate chiar de laptopul cu care ajung la noi. Însă, pentru a trage concluzii este nevoie de mai multe povești de acest fel.
Astăzi, la mai mult de 10 ani de activitate și aproape 25 de ani de experiență în domeniul IT avem suficiente informații să tragem măcar câteva concluzii clare.
Nu puțini clienți, nemulțumiți de drumurile dese prin diverse locații de service din Capitală ajung și la noi. Multora nu le vine a crede cât de dezinformați au fost până în acest moment.
Plecând de la prețul exagerat ofertat până la imposibilitatea reparării laptopului sau PC-ului.
Bazându-ne pe experiența de service IT și mentenanță B2B, ne putem da seama imediat dacă aceștia nu sunt sinceri în relatări. Dar, insă, de foarte puține ori ne-am lovit de astfel de personaje.
Majoritatea sunt pățiți la propriu și tratați cu aroganță și lipsă de profesionalism. Nu este cazul să intrăm în detalii deoarece nu acesta este scopul acestui articol. Dorim să punctăm doar faptul că graba strică treaba și lipsa de experiență se soldează cu frustrare de ambele părți.
Partea vătămată financiar fiind clientul final, cel fără de care afacerea nimănui nu ar fi existat.
Goana după profit ucide însă acest spirit antreprenorial corect. Dar, iarăși, dacă intrăm în polemici nu mai ieșim prea curând din această zonă. Este însă clar ca până repari un laptop mai vechi de 10 ani și cu probleme serioase “trece baba cu colacii“.
Beneficiarul serviciilor IT este omul care este adesea pus pe drumuri. Așadar dacă ești acel beneficiar, ești ambiționat deja să repari un laptop care din start nu prea are șanse. De ce? Păi dacă tot ai făcut 3 drumuri în acest sens, mai cauți pe hartă o locație poate chiar în aceeași zonă.
De multe ori este prea vechi să mai facă față oricum sistemelor de operare actuale și internetului de astăzi. Aici ne referim strict la cerințele hardware pentru a rula Windows 11. De asemenea, uzura sa este suficientă și trebuie deja tras pe dreapta făcându-i loc unuia de generație actuală.
Dacă este refuzat de primul service pe acest considerent, se va duce si la următorul. Aici există posibilitatea să fie acceptat, însă, lipsa de experiență, aparatura necesară sau chiar îndemânarea tehnicianului, pot fi cauze care să nu poată ducă la un rezultat favorabil.
De regulă, încercarea repetată de a repara va face, de cele mai multe ori dificilă sau chiar imposibilă o a doua șansă. De aici, clientul va pleca deja frustrat că a plătit o “constatare” dar care nu a rezolvat deloc problema inițială.
Chiar ei ne spun că din cauze mai sus amintite au decis să se “înnoiască”. V-ați prins! Cel vechi a fost abandonat într-un service pentru a nu mai plăti “deranjul” pardon constatarea și a nu mai face încă un drum inutil.
Din spusele clienților, cel puțin 10 drumuri din service în service.
Poate că de multe ori acest lucru este inevitabil sau prețul oferit de service depășește așteptările clientului. În acest caz abandonul fiind o variantă sănătoasă.
Indiferent de motiv însă, corectitudinea, dacă sunteți și dumneavoastră în deplin acord, este mai importantă decât latura financiară, indiferent de sumă.
Faptul că se percep tarife de constatare este iarăși un minus în fața clientului care deja cheltuie niște bani pe deplasare. Și toate acestea, poate pentru un laptop pe care la amanet il găsești funcțional la cam același preț cu “deranjul”.
Am avut personal cazul unde o doamnă, după constatare (PCH aflat în scurt) a renunțat direct, a mers la magazin și s-a întors cu laptop nou. Explicația fiind una simplă. “Prefer să nu mai pierd timp și bani ca să îl mai repari pe acesta, merg acum să iau altul și să îmi pui tot astăzi datele pe cel nou. Se poate?”
Noi întrebăm de fiecare dată și sfătuim gratuit de multe ori clienții încă de la momentul apelului. Dacă operațiunea se poate face fară probleme, atunci chemăm clientul în service, cu mare drag.
Alteori întrebăm oamenii dacă au mai fost și în alt service de reparatii specializat. Dacă au desfăcut laptopul pentru a încerca metodele “de pe net” sau dacă au apelat la un prieten priceput înainte. Asta pentru a nu pune clienții pe drumuri, cum am precizat în titlu.
Comunicarea cu beneficiarii serviciilor IT prestate este necesară și contează enorm în fața clientului final. Faptul că ești interesat de problema laptopului persoanei care apelează este însăși esența acestei activități.
Astfel, în această notă optimistă, încheiem prin a vă dori să faceți cât mai puține drumuri inutile pentru a repara un laptop!
Cu drag,
DORADO SYSTEMS®️ | Service IT Profesional București