Marketing online și SEO, deși noțiuni diferite total, combinate însă, crează o simbioză perfectă.
Marketing online si SEO separate pot fi destul de eficiente pe termen scurt. Împreună însă pot face o reală diferență în mediul online mai ales pe termen lung..
Noțiunea de marketing online se referă strict la promovarea prin oferirea de promoții în vederea vânzării produselor sau serviciilor listate online.
Produsele sau serviciile sunt găzduite online pe diverse platforme de vânzare, folosind un website propriu sau postate pe canalele de socializare.
Toate aceste locații web sunt accesate zilnic de foarte multe persoane, în mod constant.
Deși aceste două termene se află în strânsă legătură, SEO sau Search Engine Optimization, se referă însă la cu totul alt aspect.
Prin efectuarea unui SEO inteligent, cât mai complet, corect și eficient, va înclina balanța timpului în favoarea companiei.
Algoritmii folosiți de către motoarele de căutare au două mari particularități coexistente, respectiv, promovarea bazată pe SEO (organică) sau promovarea de tip anunț (plătită).
Ai nevoie de SEO?
Apelează la serviciile noastre de Mentenanță Website și SEO pe bază de abonament lunar.
Promovarea plătită sau promovarea organică?
Un marketing online pe bază de SEO sau promovare organică, va consta în poziționarea de către motoarele de căutare a website-ului în paginile sale.
Optimizarea pentru a fi luat în considerare (indexat) de către roboții motoarelor de căutare, vor presupune un design curat, aerisit si modern, un branding dedicat și de regulă foarte mult text.
Avansarea în pozițiile unui motor de căutare va cântării mult la imaginea, prestigiul, stabilitatea în piață a afacerii și va aduce companiei sau magazinului online propriu mai mulți clienți, în mod constant, fără investiții masive în publicitate.
Promovarea plătită folosind publicitatea de tip pay per click, publicitatea prin banner, marketing-ul prin e-mail sau orice altă formă plătită, va poziționa la vedere produsul sau serviciul. Însă va rezista acolo doar atât timp cât va exista un buget alocat campaniei publicitare.
Când acest buget este epuizat, bannerul sau textul de reclamă vor dispărea în favoarea altor companii din aceeași nișă, al căror buget încă nu s-a terminat sau textul reclamei este mai bine executat sau reclama este mai bine optimizată.
Optimizarea se aplică peste tot. Fie că optimizăm prin SEO întreg website-ul sau doar reclama plătită, fie că optimizăm magazinul stradal (offline) prin felul în care sunt așezate produsele de pe rafturile sale. Totul este despre cea mai bună strategie de optimizare, cu scopul de a crește vizibilitatea.
Vizual, o tarabă cu fructe frumos aranjate, puse pe calibre, eventual și cu prețul la vedere pe fiecare sortiment în parte, va atrage mai mulți clienți decât taraba vecină unde fructele sunt așezate haotic fără aspect comercial și fără un preț afișat.
Afișarea de imagini pe blog-uri sau postând în comentarii cu folosirea de adresei URL ce are trimitere directă la serviciile sau produsele din site-ul dvs., vor consolida încrederea și stabilitatea în timp a afacerii și vor cântării greu în deciziile online ale clienților.
Nu în mod imediat, însă cu aceleași beneficii pe care le furnizează și reclama plătită pentru acel produs sau serviciu, clienții vor fi siguri că apelează la un business verificat și care nici nu are nevoie de reclamă.
Promovarea produsului în mod agresiv este o practică online folosită în scopul de a utiliza toate elementele de marketing web și a produce o reacție rapidă din partea publicului ce navighează în mediul online.
În același timp, tehnica de promovare agresivă include însă ambele variante, respectiv promovare plătită și SEO.
Mixul dintre publicitate și SEO reprezintă simbioza perfectă.
Mixul publicitar dintre marketing online si SEO este cel mai fiabil instrument din mediul online, indiferent de industrie sau de dimensiunea afacerii sau de vechimea acesteia.
Mixul publicitar online poate fi combinat cu bannerele publicitare stradale sau afișajele de tip rulou sau casetele luminoase prezente la punctele de lucru și sediile administrative ale societății.
Pe toate materialele publicitare stradale, etichetele de produs sau pe orice materiale de promovare înmânate clienților este recomandat să fie menționat link-ul către website-ul companiei.
Trimiterea către website consolidează încrederea clientului prin transparență asupra modalităților de contact, sediilor fizice sau serviciilor totalizate oferite de companie și multe alte informații de interes public.
Marketing online si SEO prin WebSite-ul propriu.
Optimizarea site-ului propriu al companiei pentru motoarele de căutare sau prescurtat SEO, este un proces creat pentru a crește vizibilitatea organică pentru anumite interogări de căutare, îmbunătățind astfel permanent rating-ul pe care site-ul îl deține.
Prin efectuarea unui SEO eficient, se lucrează la îmbunătățirea traficului către site, în mod organic. Modul organic se va menține organic, dacă informația este și relevantă.
SEO calitativ și cantitativ
SEO calitativ:
Concentrarea pe viteza de încărcare a website-ului din momentul efectuării click-ului de accesare până la afișarea tuturor elementelor sale de conținut.
- Calitatea paginilor din website,
- Conținutul unic și interactiv,
- Compatibilitatea cu dispozitivele mobile.
SEO cantitativ:
O optimizare de succes a căutării servește nevoilor imediate ale clienților și aderă la practicile motoarelor de căutare și la liniile directoare specifice, cum ar fi Google sau Bing.
Importanța unui SEO de succes este anticiparea și înțelegerea intenției viitorilor clienți. Prin furnizarea de conținut relevant pentru căutările acestora, se va obține un conținut pe care toți clienții dvs. doresc să-l vadă.
Împreună cu oferirea celor mai bune soluții și răspunsuri, aceasta va fi cea mai bună metodă de a ajunge la clienții companiei și vice-versa.
Pentru a afla mai multe despre nevoile și obiceiurile clienților, dar în același timp, pentru a crea un canal de vânzare pentru companie, aceasta va trebui să aloce timp și resurse în website-ul propriu.
Beneficiile unui website propriu optimizat SEO:
Căutarea organică va aduce mai mulți clienți cu adevărat interesați de produsul sau serviciul oferit.
O proporție de peste 60% din potențialii clienți de calitate maximă, provin din traficul web implicat în bune practici de optimizare SEO. Motivul pentru care accesările bazate pe SEO atrage majoritatea clienților buni este lesne de înțeles.
Nevoia de informare, corelată cu nevoia de asociere cu un brand, sau cu o activitate profesională din respectiva nișă sau domeniu de activitate.
Atunci când clientul caută rezolvarea unor probleme imediate, sau caută informații exacte despre un anumit produs sau serviciu, iar această cerință este pe deplin îndeplinită, înseamnă că acea căutare a avut un succes.
Nevoia de a găsi o soluție atunci când clientul caută răspunsuri, acel site se va ridica în topul celor mai bune rezultate ale motorului de căutare.
Este important să vă clasați și să urcați pe cea mai înaltă poziție din Google sau Bing, acestea fiind cele mai relevante și mai mari motoare de căutare, astfel încât cei mai mulți clienți să poată face click pe pagini din website-ul dvs. și să îi citească sau să îi vadă conținutul.
Marketing online si SEO reprezintă crearea unei experiențe web de încredere pentru clientul final.
Pentru a obține succesul dorit în afacerea dvs. online, veți avea nevoie de elementele tehnice de optimizare SEO a website-ului propriu. Aceste elemente sunt formate din termeni precum:
- Backlink-uri relevante cu alte website-uri, preferabil din aceeasi categorie sau nișă,
- Elemente de construire a autorității numelui de domeniu,
- Îmbunătățirea vitezei de încărcare a paginilor,
- Securizare website.
Aceste elemente principale, joacă un rol important în menținerea site-ului dvs. în formă maximă și sunt bazele unei optimizări SEO eficiente.
Când respectați regulile de bază impuse de algoritmii motoarelor de căutare, puteți ajunge pe prima pagină și puteți obține locuri înalte în rezultatele căutării.
Funcționalitatea website-ului dvs., va face diferența dintre site-urile recomandate clienților de către motoarele de căutare și le vor consolida încrederea acestora în informațiile prezentate.
Încrederea clientului oferită de acțiunile efectuate pe site, timpul petrecut și faptul că va reveni pe site va informa de asemenea algoritmul motorul de căutare, asupra faptului că acesta a făcut o alegere corectă recomandându-i site-ul, tuturor celor ce execută exact acea căutare.
Un SEO eficient oferă afacerii o promovare 24/7
SEO nu încetează să funcționeze. Chiar și după finalizarea programului de lucru, SEO ajută la promovarea 24/7, prin pozițiile bune atinse prin optimizarea site-ului în fața motoarelor de căutare.
Conținutul nu dispare
Spre deosebire de anunturile realizate prin publicitatea plătită, care după epuizarea bugetului dispar, o pagină bine poziționată cu SEO eficient va avea caracteristici și poziție vizibilă.
SEO dezvoltă încrederea.
Autoritatea numelui de domeniu obținut prin practicarea unor strategii de SEO pentru motoarele de căutare ajută la dezvoltarea încrederii, însă numai împreună cu produse și servicii de calitate care mențin și întăresc în permanență credibilitatea clienților și care îî fac să revină cu o altă ocazie.
SEO vizează și marketing-ul online și îmbunătățește gradul de cunoaștere a mărciilor produselor comercializate. SEO conduce la un marketing online bazat pe conținut relevant și creat pentru informarea în detaliu a clienților și loialitatea mărcii pentru sectorul de piață pe care în dorește.
Impactul unor strategii bune de SEO asupra afacerii, poate fi observat chiar și din primul an de SEO calitativ. O strategie de marketing pe termen lung va da rezultate sporite în timp, nu de azi pe mâine.
Optimizarea pe fiecărei pagini și crearea de conținut specific activității prestate sau produselor comercializate sunt tipuri de strategii SEO care oferă un randament remarcabil mai ales în momentul în care compania dorește să aplice mixul de publicitate prin reclamă agresivă.
Acel background, acel istoric al activității va cântării mult în fața deciziei clientului final ce a accesat reclama plătită.
Strategiile SEO vizează întregul public, dar și cel din imediata vecinătate a afacerii.
SEO nu este conceput pentru a viza doar o singură persoană, sau o comunitate. Strategiile SEO aplicate pentru website vor capta poziții care nu se vor adresa neapărat unei zone sau unui oraș anume.
Un motor de căutare are însă diverse servicii conexe precum hărțile cu funcții GPS, care vor oferi și informații zonale. Optimizarea SEO a website-ului propriu va trebui să conțină toate aceste informații de proximitate.
Pentru ca afacerea dvs. să fie recomandată și aici în primele poziții, celor care caută un serviciu, un produs sau un magazin care ar putea comercializa o anumită gamă de produse, dar care să se afle în apropierea locației fizice a clientului, va trebui să dețină o prezentă fizică, bine definită în mediul online.
Firmele de web design vă pot susține în crearea și aplicarea strategiilor de optimizare SEO pentru website-ul propriu, pentru ca afacerea dvs. să poată conduce un marketing online și SEO productiv.
Eficientizarea prin minimizarea treptată a costurilor de promovare, vor conduce la profituri mai mari sau la posibilitatea oferirii unui preț atractiv al produsului sau serviciului prestat.