Crearea si optimizarea unui magazin online
Toata populatia globului foloseste in prezent internetul. Un magazin online sau un website de prezentare are deja mai mult succes decât unul fizic, iar optimizarea acestuia este vitală pentru a face față concurentei si traficului.
Oamenii de pretutindeni sunt interconectați prin intermediul device-urilor conectate la aceasta imensa rețea. Informația ajunge dintr-o parte in cealaltă a globului intr-o fracțiune de secunda.
A devenit deja obișnuința sa ne petrecem o mare parte din timp de internet, verificând email, muncind, învățând, urmărind emisiuni favorite sau ascultând muzica.
Atunci când vine vorba de o achiziție importanta precum mobila sau electronice, intram online si verificam pe site-uri caracteristici, dimensiuni sau recenzii ale altor persoane care au achiziționat si folosit acele produse fizice.
Denumirea domeniului web și achiziția lui
Toate aceste magazine exista in mediul online prin intermediul platformelor de creare de site-uri de prezentare sau magazine online, ofertanților de nume de domenii web de gazduire a acestora.
Dacă aveți un magazin fizic de desfacere si aveți deja o denumire, acest nume trebuie sa fie ușor de memorat. Dacă vorbim de o nișa de produse, acest nume ar trebui să conducă potențialii clienți la faptul că aici găsesc exact ceea ce au nevoie.
Având în vedere că in online se pune accent pe viteza si satisfacție instantanee, utilizatorul tinde să se grăbească făcând multe click-uri pe diverse alte opțiuni atunci când nu este hotărat pe deplin. Acest lucru il faceți si dvs. atunci când navigați in interes propriu.
Oamenii online nu se mai complica sa acceseze diverse alte site-uri când stiu ca exista unul ce le oferă tot ce au ei nevoie. A crea un magazin online înseamnă a crea o prezență online puternica, iar pentru a fi cel mai eficient, utilizatorul trebuie să știe de ce este capabila acea prezenta online.
Unele magazine exista doar online, alte doar offline. Putini mai sunt insa aceia ce vizitează numai magazinele fizice pentru achiziție directa si nu intra si online, măcar de curiozitate, sau sa vada programul de lucru. Un magazin online va prezenta cu lux de amanunte fiecare produs, dar mai mult decat atat, vor exista un numar mult mai mare de produse din aceeasi categorie.
Făcând o comparație între comerțul clasic stradal și mediul online aflăm următoarele:
Daca dorim sa achizitionam un pat de 2 persoane. Datorită dimensiunilor acestora, in magazinul fizic vom găsi expuse decât 2 paturi. In mod normal eram nevoiti sa optam pentru unul din acele doua existente in magazin.
Același magazin, in online are o oferta de 30 de modele de paturi de 2 persoane, cu saltele sau fara saltele, diverse culori ale lemnului, cu cadre de metal, pliabile, cu livrare sau ridicare din magazinul fizic si multe alte opțiuni ce le putem alege.
Interesul de a popula un magazin online este foarte mare datorită costurilor mult mai mici de a găzdui un numar impresionant de produse, de a face legături cu alți furnizori (marketplace). Posibilitatile internetului sunt nelimitate precum si creativitatea realizarii unui magazin online.
Toti proprietarii de afaceri, pe de o parte marii comercianți, cat si prestatorii de servicii, ar trebui să înceapă să se gândească la o prezență online pentru a ține pasul cu schimbarea percepției asupra metodelor de comerț din prezent.
Pentru a crea un magazin online, trebuie să țineți cont de câțiva pași
De asemenea veți putea lua in calcul încă de la început faptul ca puteți vinde atât local, in tara in care va aflați cat si global in întreagă lume, daca va doriți acest lucru.
Selectarea produselor
După ce ați ales un nume simplu si atractiv, trebuie să populați magazinul online cu produsele voastre. Există multe opțiuni fiin-ca puteți vinde produse proprii (fabricate de societatea dvs.) sau ale altor furnizori.
Puteți expedia in regim de curierat propriu sau puteti avea contacte de expeditie cu diverse companii de curierat rapid. Produsele de interes general vor fi cele mai rapid achiziționate. Așadar o expunere in prim plan acestora poate fi o strategie eficienta.
Designul si coloristica
Felul cum arata magazinul online, sau culoarea predominanta din site creaza un impact vizual puternic. Cand accesati un magazin online, virtual, este o experiență pur vizuală.
Panourile LCD, monitoarele de computer sau display-urile telefoanelor mobile, afișează informații în mod diferit, așadar trebuie sa alegeți o paleta de culori, astfel încât sa nu prezinte diferențe mari de la un monitor la altul.
Optimizarea magazinului online
Optimizarea unui magazin online poate avea mai multe intelesuri. Când ne referim la optimizare ca termen tehnic, un creator al structurii se va gândii la diminuarea liniilor de cod, pentru a fluidiza încărcarea rapida a paginii de produs sau tranziției către un altul.
Un manager ar privi optimizarea ca fiind modul de asamblare a produselor, astfel încât acestea sa fie legate intre ele conform unor criterii de marketing.
In magazinul fizic, raftul de la nivelul ochilor atrage cea mai mare vânzare. Astfel vizibilitatea produselor de interes vor fi speța optimizarii aspectului magazinului online.
Serviciul de găzduire online
Acesta este un pas foarte important din procesul de creare a unui magazin online. Ca o paralela intre viata reala si cea virtuala, serviciul de gazduire reprezinta locatia si incinta magazinului. Acest lucru vă poate ajuta sau încurca pe parcursul populării cu produse a site-ului.
Trebuie să alegeți o companie de găzduire care oferă un server rapid, un spatiu generos pentru a urca toate informațiile produselor, precum descrieri si imagini.
Majoritatea soluțiilor de găzduire ale unui magazin online de comerț electronic oferă pachete de găzduire pentru fiecare tip de afacere.
Obțineți recomandări bune navigând pe internet in căutarea acestui aspect. Odată lansat, nu este deloc recomandat sa fie mutat frecvent de la un hosting la altul. Ganditi-va cum ar fi asta in viața reala.
Sa muti magazinul pe parcursul anului in 5 zone diferite ale orasului. Va trebui să renovezi ținând magazinul închis o perioadă, de fiecare data. Furnizorii de servicii IT, de achiziție de domenii online si de găzduire sunt considerați ca fiind partenerii dvs. atunci când creați un magazin online.
Promovarea magazinului online
Odată pus in functiune, magazinul online trebuie populat cu produse. Aceasta este momentul in care majoritatea magazinelor încep sa eșueze.
O persoana cumpara un inventar de produse si pune magazinul in funcțiune. Pana aici totul este relativ simplu.
Ce se întâmpla apoi este faptul ca multi proprietari de website-uri sau magazine online nou înființate sau lansate in mediul online se așteaptă ca oamenii sa le găsească magazinul deja in prima pagină a motoarelor de căutare.
Ar dori ca produsele să înceapă sa zboare de pe rafturile depozitelor către clienti prin intermediul magazinului lor online nou înființat doar bazat pe costul de construcție. Dar, este libertatea fiecăruia să viseze la asta.
Poate ca este ușor sa plătiți pentru crearea rapida a unui magazin online, insa, dar pentru a avea succes este necesara aceeași implicare ca si atunci când v-ați apucat prima oară de afaceri.
Prezenta online a numelui ales de dvs. trebuie făcută cunoscută.
Propagarea denumirii la nivel local sau internațional se numește “brand awareness” ce înseamnă a face cunoscută prezența acelui brand atât în mediul online și în realitate dacă are si puncte de desfacere stradale.
Este simplu de priceput faptul ca dacă oamenii nu cunosc denumirea magazinului online, nu il pot accesa, astfel nu pot cumpăra, desi ar fi fost foarte încântați de produse sau de oferta de preț a acestora.
O metodă de promovare aplicată în prezent de marile magazine online este reclama agresivă.
Obișnuirea clientelei cu numele magazinului online sau brandul comerciantului se face in tot mediul online. Motoarele de cautare afiseaza reclamele cu plata pe “Pay Per Click”. Retelele de socializare afiseaza reclame bazate pe numarul de afisari unui public potential pe zone geografice.
Desi nu este o modalitate ieftina de afisare in piață, ele ajută cel mai mult atunci cand va lansati propriul magazin online. Puteți sa căutați desigur si alte metode locale de promovare prin bannere publicitare stradale sau împărțirea de pliante.
Un alt mod de a face cunoscut un brand sau magazin este imprimarea de tricouri sau diferite obiecte vestimentare precum șepci, geci, pantaloni, genți cu logo-ul dvs. și domeniul web al site-ului, pe care le oferiți prietenilor, familiei sau clienților magazinului fizic, pre a le purta.
De asemenea, puteti participa ca sponzori principali sau secundari la evenimentele locale. Orice puteți face pentru a obține vizibilitate asupra magazinului online, un trafic ridicat si astfel un potențial ridicat de comenzi.
Contactul direct cu clientul sau prin recomandare online, respectiv recenzii pozitive va vor întări credibilitatea si vor aduce alți noi clienti.
Mentenanta magazinului online
La nivel tehnic, un website masiv necesita o intretinere permanenta. Ca si o construcție, aceasta trebuie verificata tehnic in mod periodic. Platforma online trebuie actualizata si imbunatatita permanent, pentru a sustine traficul generat de publicitatea creata.
Deși părțile dificile au trecut, trebuie să va păstrati clienții actuali si cei viitori fericiți, iar pentru a face acest lucru, trebuie să rămâneți activ ca magazin online redundant.
Apelați la serviciile noastre de mentenanta website
Actualizările permanente ale platformei din spatele magazinului online
Trebuie sa actualizați in permanenta descrierile, sa adăugați produse, sa verificați stocurile si prețurile si astfel sa faceți clienții sa simtă ca va pasa de acest magazin online.
O modalitate usoara de a realiza acest lucru este atasarea la website a unui blog. La câteva zile, este necesar sa postați un articol fie cu noutăți despre produsele recent adăugate, informații generale sau planurile dvs. viitoare.
Acest lucru vă va sprijinii in formarea unei comunități de persoane interesate in jurul magazinului dvs. și poate intr-o perioada relativ scurta veți avea chiar fani ai brandului sau al conceptului dvs. inedit de business online.
Trebuie să va faceti magazinul online extrem de primitor și confortabil pentru a-i face pe oameni să se reîntoarcă. Gândiți-vă la promoții oferite clienților, care generează redirecționare “sharing” ale postărilor datorită prețului bun sau utilităților oferite de acel produs postat.
Trebuie sa găsiți acele metode de a îmbunătăți permanent funcționalitatea si relevanta magazinului online, cu un aspect modern sau o varietate largă de produse si niciodată sa nu lăsați magazinul să stagneze.
Un magazin online redundant in piață, este o activitate cu normă întreagă, datorită necesității permanente de a-l menține atât in funcțiune cat si in asigurarea si menținerea succesului sau online.
Este chiar necesară crearea si optimizarea unui magazin online?
Compania dvs. poate vinde online? O face in prezent?
Dacă nu, va trebui să luați neaparat in considerare acest aspect.
Vânzările cu amănuntul online pe internet, denumite si comerț electronic au crescut drastic in ultimii ani.
Odată cu apariția solutiilor de creare a unui magazin online in spatiul virtual, vanzarea online este mai usoara si mai accesibila ca niciodata.
Prezenta online vă va extinde către zona de confort a multor clienți
Intr-un magazin fizic sunteți limitat la clienții care se încumetat sa vina la magazinul fizic.
Un magazin online are acoperire la nivel local sau mondial, permițându-vă să ajungeți si la clienții cărora nu le-ați fi putut vinde nimic în mod normal.
Acest lucru este deosebit de important în zonele rurale. Distanța pe care acestia trebuie de fiecare dată să o parcurgă se poate rezolva prin introducerea serviciului de curierat.
Sunt persoane vârstnice care nu se pot deplasa pe distante mari, insa si acestia au nevoie de produsele si serviciile dvs.
Un magazin online sau un website de prezentare a serviciilor oferite pot completa potențialul societății dvs.
Atunci când magazinul fizic nu are clienti, intra comenzi online, asadar fluxul este asigurat din două mari direcții.
Un magazin online poate promova vânzările directe din magazin, dar si invers. Unidirecțional, un magazin online poate oferi informații valoroase despre produsele ce se găsesc fizic in magazin si pot servi ca si rezervare de produse in vederea achiziției fizice din showroom.
Acest lucru poate duce la si la creșterea vânzărilor din magazin. Acest lucru este valabil mai ales pentru articolele ce necesită o probă sau de montaj.
Magazinele online sunt ușor de utilizat. In prezent exista multe soluții pentru crearea si optimizarea unui magazin online. Platforme precum Prestashop, Joomla, Open Cart, WooCommerce de pe piata actuala nu mai necesită cunoștințe avansate pentru a le popula cu produse, descrieri si imagini.
Acest lucru vă permite să vindeți online fără cunoștințe avansate despre computere sau cod HTML de structura.
Magazinul online de astăzi poate aduce un plus venit afacerii dvs. Investiția reală în crearea si optimizarea unui magazin online este timpul necesar pentru promovarea acestuia.