Cum creezi un continut web cu adevarat bun!
La cine vă gândiți atunci când scrieți un text pe blog sau pe website? Ca un potențial client care îți citește textul, să facă un click către pagina de contact sau pe bannerul cu reclamă în cazul site-urilor de informare.
Asta fac majoritatea creatorilor de conținut web. Tratează vizitatorii web ca pe ființe umane reale, cărora le place să citească, tratând vizitatorii online la fel ca pe cititorii de text tipărit.
Dacă în viața reală, cititorul care cumpără o carte, o va citii din scoarță în scoarță, căci de aceasta a cumpărat-o și astfel este o acțiune evidentă va reprezenta o nișă specifică din întreaga populație.
În viața reală conținutul scris informativ este livrat atât digital cât și stradal.
Un bun exemplu sunt piantele sau flyerele publicitare. Aceste pliante sunt impărțite pe stradă de alți oameni, cu gîndul primordial că cei ce le primesc, le vor citi și vor apela în mod sigur la acea afacere sau vor cumpăra indubitabil acel produs. Dar este doar o iluzie, pe care, o știți si dvs. foarte bine.
Exact așa este și pe internet!
Acest fenomen se petrece și pe internet. Deoarece pagina web este ca un flyer împărțit, este însă complet diferită de cea tipărită.
Deși vizitatorii site-ului web caută aceleași informații sau produse, deciziile sunt luate în mod rapid, de nenumărate ori fără să asimileze exact și complet informația.
Așadar, trebuie să scrieți un conținut mai eficient și mai lizibil.
Cum puteți convinge vizitatorii web să vă urmărească mesajul transmis, dacă aceștia nu sunt dispuși sa vă citească integral sau atent textul?
Cum puteți transmite informația cât mai eficient pe paginile unui website?
- Vizitatorii site-ului dvs. web se comportă haotic și agresiv. Aceștia doresc să acceseze rapid informații, servicii sau produse de cumpărat.
Vizitatorii site-ului web vor fi atrași de titlurile afișate. Apoi, vor căuta dacă site-ul dvs. le oferă informația, produsul sau serviciul cautat și dacă le pot obține cu ușurință?
Nu mulți vor să răsfoiască prin site minute în șir pentru a găsi produsul sau serviciul pe care îl urmăresc. Vor să le găsească rapid.
Vizitatorii website-ului decid rapid dacă site-ul dvs. este util sau nu. Așadar, dacă site-ul este complicat, cu o mulțime de opțiuni din care sunt puși să aleagă, vor părăsii site-ul în favoarea altui website.
- Puneți cele mai importante informații pe prima pagină, în titlul paginii sau articolului sau în primul paragraf. Scrierea pe o pagină de internet este complet diferită față de o teză de doctorat sau o cercetare științifică.
Într-o astfel de lucrare, mai întâi, explicați despre ce veți discuta. Apoi, faceți o prezentare generală a literaturii de specialitate.
Apoi, discutați amplu despre subiect, iar în cele din urmă trageți concluzia finală. Cel mai important punct pe care îl faci este în această concluzie de la finalul lucrării!
Pe paginile unui website activ trebuie ales exact opusul.
Cele mai importante aspecte trebuie prezentate pe primul loc atunci când creem continut web.
Informațiile cele mai importante pentru vizitatori unui website sunt de regulă simple declarații asupra activității principale a afacerii.
Odată ce asimilează activitatea principală, ar putea dori apoi să afle alte câteva detalii importante, precum un portofoliu al lucrărilor efectuate sau faptul că afacerea este activă și poate lua comenzi de execuție viitoare.
În articolele din ziare, cele mai importante noutăți apar mai întâi înainte de detalii și informații generale. Chiar dacă citești doar primul paragraf al unui aricol din ziar, înțelegi imaginea de ansamblu.
La fel trebuie să se întâmple și pe website-ul dvs. Clienții noi vor să cunoască întâi imaginea de ansamblu. Care este domeniul de activitate principal, api ce puteți face pentru acel viitor client?
- Nu încercați să fiți neapărat inteligenți, unici sau foarte creativi.
Pe internet este rar ca un cititor să asimileze orice cuvânt pe care îl scrieți. Nu are timp.
Se grăbește pentru că vrea să ajungă strict la un cuvânt cheie cunoscut sau general valabil. În loc să piardă timpul încercând să-și dea seama ce faceți, vor dori să le confirmați din prima.
Afirmațiile simple și directe funcționează cel mai bine.
Scrierea inteligentă necesită ca oamenii să depună efort și timp să gândească și să asimileze, precum intr-o sală de curs oficială.
Dorința ca oamenii să gândească nu funcționează pe internet, deoarece vizitatorii nu se află în acea stare de asimilare a unei săli de curs.
Majoritatea accesează internetul de acasă, de la serviciu, de la terasă, respectiv locuri în care starea de spirit este cu totul alta. Simplitatea si exactitatea mesajelor transmise for avea acel aspect rapid si eficient în decizia clientului.
Scrieți ca și cum ați explica un lucru foarte complicat unui copil de 12 ani.
Articolele sau paginile serviciilor oferite de dvs. trebuie șă fie ușor de urmărit.
- Scrieți texte cu asimilare rapidă.
Câți oameni citesc integral toate paginile web vizitate intr-o zi? Aproape nimeni! Vizitatorul website-ului dvs. urmărește informații sau produse. Asigurați-vă că vă poate înțelege cele mai importante informații doar aruncând o privire generală asupra paginii accesate.
- Folosiți cuvinte familiare tuturor.
Pe Google oamenii folosesc în căutări și cuvinte cheie sugerate, respectiv căutate deja de mulți alții anterior dvs.
Rezultatele căutărilor cuvintelor cheie sugerate sunt mult mai populare și reaccesate de cei ce navighează pe internet.
Cuvintele cheie sau frazele cheie sunt cuvintele sau frazele introduse in câmpul se căutare al motorului de căutare. Încercăm să înfrumusețăm sau să modificăm ceea ce există deja, încercând să părem unici. Însă vizitatorul site-ului caută tot acele cuvinte familiare.
- Scrieți pentru absolut toată lumea.
Scrieți atât pentru oameni, cât și pentru motoarele de căutare.
- Utilizați paragrafe scurte.
- Folosiți propoziții scurte.
- Nu folosiți cuvintele inutile.
- Evitați jargonul în titluri sau primele paragrafe.
- Evitați timpul pasiv.
- Evitați repetarea, mai ales a cuvintelor cheie.
- Adresați-vă direct vizitatorilor utilizând cuvântul cheie sau fraza cheie.
- Scurtați-vă pe cât posibil textul.
- Asigurați-vă că oamenii pot să ajungă ușor oriunde pe site folosind scurtături sau elemente vizibile a hărții site-ului.
Oamenii care citesc un manual, pornesc de la introducere, însă au și varianta de cuprins care îi ajută să răsfoiască direct la pagina care explcă părțile componente ale produsului sau alte informații de care aceștia au o nevoie urgentă.
Așa este internetul. Majoritatea vizitatorilor web aterizează organic sau prin referințe, cele mai comune fiind postările paginilor sau articolelor, pe paginile de social media.
Aceștia pot ateriza pe site dar să nu citească prima pagină, cea de pornire. Aceștia pot ajunge pe oricare dintre paginile dvs. web., așadar ei trebuie de aici, să poată ajunge rapid atât pe prima pagină cât și pe ultima.
Interesați-vă eficient de evoluția website-ului dvs.
Dacă nu știți unde ajung oamenii pe site-ul dvs., accesați Google Analytics > Conținutul site-ului > Pagini de destinație. Puteți vedea aici, exact câți vizitatori web au ajuns pe site-ul dvs., pe care pagină a site-ului și din ce sursă.
Ce înseamnă dacă fiecare pagină din conținutul unui site web poate fi o pagină de intrare?
- Fiecare pagină din site ar trebui să fie ușor de citit.
- Fiecare pagină din site ar trebui să spună oamenilor unde se află și care este nișa principală a site-ului accesat.
- Fiecare pagină ar trebui să aibă un îndemn, care să le spună oamenilor unde să meargă mai departe. Fie să citească o altă postare de blog, fie să vă poată contacta telefonic sau prin e-mail, să vă poată solicita o ofertă de pret, sau să poată adauga un produs într-un coș de cumpărături.
- Nu vă bazați întotdeauna pe meniul de navigare pentru a le transmite tuturor ce trebuie să facă în continuare. Includeți un buton sau un link pentru a îndruma oamenii să facă pasul următor iar aceasta ar trebui să existe pe fiecare pagină.
- Clienții potențiali caută anumite informații sau produse, în funcție de nevoia lor imediată.
Cum îi poți ajuta clienții să te găsească?
Aduceți potențialii clienți pe site-ul dvs. oferindu-le informații utile, referitoare la o situație specifică. Așa funcționează practic editarea informațiilor pentru a servii motoarelor de căutare. Această activitate se numește SEO sau Search Engine Optimization.
- Răspundeți la întrebările pe care le pun oamenii în motoarele de căutare.
- Discutați un subiect cheie diferit în fiecare conținut de tip text din pagină.
- Includeți linkuri către pagini asemănătoare aceluiași subiect, din propriul site sau către alte site-uri web.
- Folosiți expresii și cuvinte pe care le caută potențialii dvs. clienți.
- Asigurati-vă de faptul că înformația este de ajutor, fie că explică (tutoriale), fie că invită clientul să apeleze la serviciul specific.
- Faceți în același timp și o bună impresie vizuală
Pagina sau articolele unor website-uri și designul web ar trebui să funcționeze împreună în mod egal.
Nu puteți crea un content bogat în informații fără a lua în considerare cum arată vizual website-ul dvs.
Atractivitatea vizuală a web site-ului afectează lizibilitatea textului și îmbie și vizual cei ce accesează website-ul.
Cum puteți crește atractivitatea vizuală a unui website cu un continut web puternic:
- Presărați în textul lung al articolului fotografii sau videoclipuri care descriu vizual subiectul discutat.
- Luați în considerare diferite dimensiuni diferite ale fontului, folosind subtitluri sau linii principale deosebit de importante.
- Accentuați ofertele de preț sau calitățile și cantitățile vândute sau serviciile deja prestate pentru a adăuga credibilitate.
- Jucați-vă cu evidențieri, text aldin, Majuscule sau fraze înclinate (italice)
- Divizați un titlu lung într-un titlu cu un titlu secundar.
- Schimbați paragrafele în subpuncte, precum acest paragraf punctual.
- Reduceți zgomotul și adăugați spații albe (distanțiere). Va ușura citirea site-ului și va crește, de asemenea, încrederea, datorită faptului că acel text este filtrat și organizat, nu este copiat sau montat de boți (programe software automatizate).
Compuneți textul cât mai simplu posibil.
Este simplă realizarea și redactarea unui articol convingător cu un continut web puternic?
Ne-ar plăcea să transmitem că lansarea unui articol, sau a unei pagini web convingătoare este foarte simplă. Însă, adevărul este că realizarea unui website simplu și util este un lucru greu de realizat.
Nu trebuie să vă tratați vizitatorii ca literarii cărora le place să citească texte provocatoare și complicate. Nu tratați majoritatea vizitatorilor website-ului dvs. ca fiind acei critici literari ce analizează textul până la ultima virgulă.