De ce viteza site-ului web este importantă pentru companie?
Înaintea internetului de mare viteză, ne venea efectiv să ne dăm cu capul de tastatură în așteptarea încărcării informațiilor de pe un website. Viteza pe care o experimentăm cu toții astăzi, atunci părea a fi un vis îndepărtat sau de-a dreptul imposibil de imaginat.
În acele vremuri, înainte ca viteza de răspuns a plăcilor de rețea terestre (prin cablu UTP) sau aerene (wireless) să crească cu adevărat în viteză, performanțele unui site web erau cu mult mai diferite de cele cu care sunteți obișnuiți astăzi.
Toate videoclipurile și graficele interactive, de pe 90% din site-urile web din prezent, în trecut nu existau. Pe atunci textul intermitent de tip .gif era cel mai tare lucru.
Imaginați-vă dacă dintr-o dată site-ul dvs. modern este supus vitezei din trecut. Credeți că vizitatorii se vor deranja să rămână pe site și să aștepte toată grafica iar apoi să navigheze, așteptând după fiecare pagină să se încarce complet?
Acest lucru vă poate surprinde, dar ca și în trecut, acest fenomen se întâmplă și astăzi, atunci când o mulțime de vizitatori accesează în același timp site-ul companiei dvs.
Motivul pentru care se întâmplă acest lucru în prezent este, pe scurt, datorită lățimii de bandă la nivelul serverului de găzduire, și astfel vitezei cu care serverul furnizează informațiile și grafica site-ului dvs. web celor ce îl accesează.
De acest lucru mai depinde și distanța pe care un computer, tabletă sau telefon smart (vizitator) o are față de serverul dvs.
Este posibil să spuneți „Site-ul meu web se încarcă bine atunci când îl verific de pe computerul meu”.
Trebuie să luați în considerare însă și faptul că potențialii clienți ce vizitează site-ul vor face acest lucru de la mii de kilometri distanță.
Datele trebuie să călătorească mai mult, trecînd prin diferite servere ale diferiților ISP (furnizori de internet), noduri de rețea, switch-uri și sute de filtre de securitate.
De aceea este crucial să ne concentrăm pe optimizarea vitezei și cantitatea de informație din pagină.
Chiar dacă nu v-ați gândit la asta înainte, acest lucru nu înseamnă că optimizarea vitezei nu este valabilă. Nu este un secret faptul că durata medie de atenție de astăzi este scurtată și devine tot mai scurtă odată cu evoluția device-urilor mobile.
Cât timp trebuie să aștepte o persoană pentru a accesa site-ul web, sau ca viteza site-ului dvs. web să se îmbunătățească?
Utilizatorii de internet de astăzi au ajuns să se aștepte la o satisfacție instantanee. Fie că se gândește să acceseze un videocip muzical de pe YouTube care pornește în câteva secunde, fie că vor căuta o adresă pe aplicația GPS, toate acestea se încarcă rapid. Când se va întâmpla acest lucru și pe site-ul dvs. web?
Termenul de bounce rate reprezintă un factor determinant în poziționarea site-ului web în paginile principalelor motoare de căutare.
Bounce rate-ul este rata de respingere a website-ului dvs. Exact ce spuneam anterior, dacă utilizatorii au intenția de a accesa website-ul, dar nu se încarcă rapid. Se întâmplă, iar aceștia nu realizează o sesiune completă de accesare și de petrecere a unui timp relevant pe site.
Creșterea ratei de respingere a website-ului, reprezintă cel mai distructiv factor și trebuie diminuat cu orice preț.
Există modalități de a îmbunătății viteza site-ului web al companiei dvs. și de a vă concentra cu adevărat pe optimizarea vitezei sale.
Aceasta va asigură că fiecare vizitator al site-ului dvs. primește cea mai rapidă experiență posibilă. Acest lucru este cât se poate de crucial.
Dacă un potențial client din lumea reală încercă să meargă la magazinul dvs. fizic. Datorită modului lent de servire a personalului sau al dificultăților de cântărire, calculare a costului total și plată, se crează coadă. Cât de mult credeți că ar dura ca persoanele de la coadă să se răzgândească și să meargă alături la magazinul de lângă dvs., mult mai modern și organizat pentru un flux mare de clienți?
Clienții nu vor aștepta și cu siguranță nu vor mai reveni pentru a încerca din nou experiența lentă și frustrantă. Cu siguranță, dacă în realitate, cozile repetate ar afecta fluxul clienților dvs., ați face ceva în acest sens.
La fel este și în mediul online, deși poate însă mai puțin evident. Dar exemplul oferit mai sus are sens în înțelegerea similarităților între online și offline.
Ce viteză aveți acum la deschiderea site-ului?
După ce aveți un website nu este neapărat important cum arată sau cât de promovat este? Principala importanță, o are rapiditatea deschiderii website-ului dumneavoastră pe majoritatea device-urilor cu acces la internet (computere, tablete, laptopuri si telefoane mobile).
După o analiză amănunțită 10 oameni care accesează website-ul companiei de pe telefoanele mobile, văzând că website-ul are o încărcare mai mare de 3 secunde, doar 2 persoane din cele 10 au așteptat încărcarea completă, restul părăsind site-ul, nemai dorind să încerce reaccesarea acestuia!
De regulă vă testați viteza site-ului web al companiei?
Însuși motorul de căutare Google oferă gratuit tuturor creatorilor si testerilor de website-uri (developeri) o unealtă care îi ajută să depisteze fişierele, imaginile sau scripturile care au un timp de încărcare mare în browser.
Testul este împărțit pe cele două platforme de acces, respectiv Desktop și Mobile.
Prin pagina de testare denumita Page Speed Insights, referitoare la viteza site-ului web pusă la dispoziție de Google, site-ul dvs. va fi accesat atât de pe mobil cât și de pe desktop.
După aceasta cu informațiile tehnice furnizate va veți putea face o imagine de ansamblu asupra gradului de încărcare pe fiecare metodă de acces. Apoi puteți proceda la optimizarea fişierelor, imaginilor, fonturilor sau scripturilor care au un timp de încărcare mare.
Fişierele CSS şi JavaScript, se pot comprima sau combina, iar imaginile se pot micșora folosind instrumente online specifice.
Procentul de optimizare tehnică şi viteza de încărcare în browser, este foarte importantă și în ultimul timp a devenit factor decisiv si separator în ranking-ul site-ului pentru obținerea pozitiilor de top în prima pagină, pe cuvântul cheie ales.
Pagina de testare oferită de Google, respectiv Page Speed Insights, oferă un scor atât pentru interfața desktop a unui website cât și cea pentru mobil.
Există site-uri în Internet, care încă au un timp de încărcare mai mare de 5 secunde!
Viteza site-ului web, are un impact enorm asupra experienței utilizatorului. Ratele de conversie și chiar poziționarea în rezultatele organice au de suferit din această cauză.
Prin reducerea timpului de încărcare în browser a paginii, utilizatorii vor reveni cu siguranța pentru a obține informații noi. Acest lucru ajută la creșterea poziționării în clasamentul SERPs.
Optimizare viteza site web cu accelerare de accesare de 2-3 secunde pe platforma WordPress
Optimizarea website pentru mobile vă aduce un plus de vizitatori oferind o navigare mai ușoară și rapidă. Cel mai mare chalenge a fost depășit odată cu introducerea pe telefoanele mobile a procesoarelor puternice și mărirea cantității de memorie RAM. În prezent, telefoanele mobile sunt computere în miniatură.
Acest lucru poate depășii în teren (în realitate) scorul mediu al testului. Așadar dacă platforma de testare oferă un scor de 27-30 puncte pe mobile și 92-94 pucte pe desktop, fiți siguri că pe un smartphone de ultimă generație, scorul ar fi de peste 80 de puncte.
Astfel, vom observa că viteza site-ului web pe mobil este la fel de rapidă ca pe desktop în realitate.