Rata de respingere website (Bounce Rate).
Cum puteți îmbunătății rata de respingere a unui website (Lower your Bounce Rate)
Unul dintre cele mai simple moduri de a decide cât de bine interacționează publicul cu site-ul dvs. este să vă examinați rata de respingere. Rata de respingere este calculată de procentul de vizitatori care vizitează o pagină doar pentru a ieși fără a vizita alte pagini de pe site-ul dvs.
Așadar este de la sine înțeles că o rată mare de respingere este dăunătoare succesului blogului sau website-ului. Ei bine, aceasta este parțial adevărat.
O rată mare de respingere poate fi considerată o moarte lentă a site-ului web, cu toate acestea, ratele de respingere vor varia foarte mult, în funcție de tipul de pagină pe care o analizăm.
Trafic organic (recomandare directă făcută de motoarele de căutare)
Dacă vizitatorii vă găsesc site-ul în mod organic deoarece caută informații (fără a da click pe un anunț sau pe un banner de reclamă), atunci este probabil să aveți o rată de respingere mică.
Aceasta reprezintă o practică bună. A efectua o optimizare SEO nu este ușoară și cu siguranță nu este deloc ieftină.
Obiectivul nostru aici pe site și în general pe internet este de a crea pagini extrem de bine optimizate, bogate în conținut, care hrănesc vizitatorii cu cât mai multe informații relevante din fiecare nișă cunoscută, dezvoltând astfel subiecte de interes.
Atunci când persoanele interesate de un anumit subiect sau serviciu aterizează pe site-ul dvs. și aleg să nu viziteze niciuna dintre celelalte pagini, rezultatul este o rentabilitate negativă într-un viitor SEO.
În plus față de rata de respingere, valorile care sunt de asemenea importante și care ar trebui monitorizate în acest scenariu, sunt numărul de pagini vizualizate și timpul petrecut de un vizitator pe site-ul dvs.
Dacă însă acea pagină este suficient de bogată în informație, și are butoane de apel la acțiuni, vizitatorul poate apela direct fără a fi nevoie să se informeze în plus, astfel, pagina va funcționa foarte bine pentru acel business, aducând clienți și încasări directe.
Trafic plătit (anunțuri, bannere publicitare)
Dacă un vizitator aterizează pe pagina dvs. dintr-un anunț sponsorizat și pagina a fost creată cu oferte și apel la acțiuni, atunci o rată ridicată de respingere ar putea fi de fapt ceva pozitiv, ca în cazul anterior.
Obiectivul dvs. în acest scenariu este mult diferit. Atunci când un vizitator aterizează pe pagina dvs., obiectivul dvs. este să vă faceți remarcată oferta și apoi să efectuați conversii prin butoane de apel la acțiuni.
Acestea pot fi: formulare de comandă sau de contact, apeluri telefonice, apeluri whatsapp, hărți interactive pentru a ajunge la locație etc.).
Valori precum rata de click (CTR) și conversiile obiectivelor, amintite anterior, ar trebui monitorizate îndeaproape în acest scenariu.
Analizarea site-ului folosind unealtă online Google Analytics.
Cunoașterea este putere și înțelegerea acestor valori și grafice este esențială atunci când prelucrați rapoartele Google Analytics.
Acest lucru este valabil mai ales atunci când se analizează rapoartele personalizate create pentru direcționarea paginilor de destinație care nu sunt performante, a postărilor de blog etc.
Examinați ratele de respingere după cuvintele cheie folosite comparativ cu cele introduse de cei ce au vizitat pagina sau cuvintele cheie ale nișei respective.
Device-ul și sistemul de operare folosit pentru cautare, și paginile de destinație, pentru a obține cunoștințe mai precise despre motivul pentru care ratele de respingere pot fi mai mari decât cele dorite.
În SEO, mulți cred că rata de respingere este rata de vizitatori pe site-ul dvs. pentru mai puțin de X secunde. Acest lucru pur și simplu nu este adevărat.
Identificarea paginilor de care aveți nevoie pentru a îmbunătăți rata de respingere este primul pas.
Stabiliți de ce rata de respingere este prea mare, apoi creați un obiectiv și planificați să o reduceți. Prima impresie a unui vizitator împreună cu capacitatea site-ului dvs. de a-i atrage și de a-i menține implicați este cheia reducerii ratei de respingere.
Multe greșeli frecvente pe site-uri web care duc la o rată de respingere ridicată pot fi următoarele.
Securitatea website-ului
Un website atacat de spam sau malware va avea un bounce rate enorm. Din păcate, majoritatea webmasterilor își dau seama de importanța securității numai atunci când site-ul sau blogul lor este atacat.
Numărul vizitatorilor scade drastic, fapt ce ridică un semnal de alarmă pentru admin că ceva nu funcționează în mod corect. Cu toate acestea, va înregistra rapid o rată de respingere mare.
Animație deranjantă ce distrage atenția vizitatorului de la calitatea, cantitatea și subiectul textului.
După cum s-a menționat anterior, obținerea unui vizitator nu este doar dificilă, ci și costisitoare în cazul anunțurilor publicitare.
Nu enervați cu materiale audio, video, pop-up perturbatoare, reclame și alte promoții. Oferiți vizitatorilor un aspect curat al site-ului, și un conținut bine organizat.
Dacă se dorește animație, trebuie cel mult menținută la valori minime.
Un mesaj confuz și neclar menține rata de respingere va ridicată.
Mulți vizitatori se frustrează pentru că nu găsesc ceea ce doresc. Gândiți-vă la faptul că și noi câte-odată, fiind în căutare de ceva ce nu prea cunoaștem, găsim cu totul altceva. Acest fapt este real. Motorul de căutare este o mașină bazată pe cuvinte cheie precise. Așadar, atunci când căutați ceva pe Google, încercați să vă exprimați ca o mașină evitând frazele lungi sau precise.
Exemplu: În loc să introducem “Câte linguri de mălai se pun la o mămăligă?”, mai degrabă căutăm direct “Rețete mamăligă”.
De câte ori vizitați un site și pagina este atât de confuză încât este mai ușor să ieșiți decât să încercați să găsiți ceea ce căutați?
Când un vizitator intră pe site-ul dvs., nu ar trebui să existe nicio confuzie cu privire la scopul site-ului dvs. web. Vizitatorii se așteaptă întotdeauna să găsească ceea ce caută pe prima pagină pe care ei aterizează din motorul de căutare.
Este esențial ca vizitatorul să înțeleagă rapid scopul site-ului dvs. web, iar designul încearcănd doar să fie atrăgător, nu să încurce.
De ce ar sta cineva pe un site web greu de citit? Îmbunătățirea contrastului unui site este adesea trecută cu vederea, dar poate face o mare diferență în îmbunătățirea ratei de respingere.
Mulți dintre noi avem dificultăți în a citii un text de pe telefon, mai ales când este soare și bate în ecran, așa că încercați să faceți site-ul cât mai ușor de citit.
Condițiile de iluminare și rezoluțiile ecranului variază foarte mult, astfel încât îmbunătățirea contrastului unui website poate fi un mijloc extrem de puternic pentru a vă bucura vizitatorul.
De asemenea, nu vă pierdeți publicul, deoarece paginile dvs. sunt prea ocupate și aglomerate. Înțelegeți publicul țintă, oferindu-le strict ceea ce își doresc și facilitați-le găsirea.
Un website difficil de navigat va avea rata de respingere ridicată (higher bounce rate).
Unul dintre cele mai mari motive pentru care vizitatorii părăsesc site-urile web este că site-ul este dificil de navigat. Aceasta devine o problemă uriașă cu vizitatorii care utilizează dispozitive inteligente.
Din ce în ce mai mulți clienți își folosesc telefoanele mobile și tabletele pentru a căuta pe web. Dacă site-ul dvs. nu este compatibil cu dispozitivele mobile, pierdeți o mare parte din traficul lunar.
Ați încercat vreodată să navigați de pe telefonul mobil, pe un website care nu este compatibil cu dispozitivele mobile?
Navigarea joacă un rol imens în îmbunătățirea ratei de respingere a unui website. Prea multe drop-down-uri și imposibilitatea de a reveni cu ușurință la paginile anterioare sunt opriri majore pentru vizitatori.
Navigarea principală pe site trebuie să fie extrem de ușoară și intuitivă. Site-urile masive, cu multe URL-uri alcătuite din pagini și articole, ar trebui să aibă și o funcție de căutare.
O hartă a site-ului listată vizibil va permite vizitatorilor să găsească cu rapiditate informații despre subiectul dorit, serviciile oferite sau produsele comercializate.
Principalele legături de navigare de la finalul website-ului, denumite și legături de subsol permit vizitatorilor să navigheze cu ușurință, fără a fi nevoie să deruleze întotdeauna înapoi în partea de sus a paginii pentru a accesa pagina de contact spre exemplu.
De asemenea, majoritatea temelor au funcția de a afișa la final, un buton de acțiune care este folosit pentru a revenii la începutul site-ului printr-o singură apăsare a acestuia.
Plug-in-uri și widget-uri terțe.
Prea multe plug-in-uri și widget-uri terțe vă vor încetini site-ul, determinând ieșirea vizitatorilor sau renunțarea de a mai revenii, amintindu-și faptul că se încarcă greu.
Astăzi există pe piață mii de plugin-uri și widget-uri terțe. Majoritatea sunt instrumente excelente care pot îmbunătăți experiența site-ului pentru vizitatorii săi.
Cu toate acestea, la fel ca majoritatea lucrurilor, un lucru prea bun poate fi în detrimentul altui aspect. Viteza cu care o pagină se încarcă pe site-ul dvs. este o componentă cheie a ratei de respingere.
Cu cât durează mai mult încărcarea unei pagini, cu atât este mai mare rata de respingere și invers.